Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover
Wstęp:

ROHLIG SUUS Logistics to polska firma o globalnym zasięgu działająca w branży TSL. Specjalizuje się w transporcie, magazynowaniu towarów, spedycji i odprawach celnych. Firma ma ponad 30 letnią historię, zatrudnia 2 205 osób, ma ponad 30 oddziałów w polsce i zagranicą i generuje przychód na poziomie 2,286 miliarda złotych.

Na pokładzie firmy pracuje zespół zaangażowanych profesjonalistów, którzy w przyjacielskiej atmosferze mogą rozwijać się bez obaw o przyszłość w organizacji. “SUUS” z łaciny oznacza “swój, własny” i widać to w kulturze organizacyjnej. Pracownicy traktują cele firmy jak własne, dlatego nie dziwią osiągane wyniki, choć zasługują na uznanie szczególnie uwzględniając ogromną konkurencję na rynku TSL.

 

Jak mogliśmy pomóc firmie, która tak dobrze sobie radzi i tworzy tak komfortowe miejsce pracy? Tworząc platformę komunikacyjną, która skutecznie opowie o wartościach SUUS i tym jak zawsze być #OneStepAhead. 

Cel:

Zbudowanie świadomości marki pracodawcy ROHLIG SUUS Logistics, jako polskiej firmy, lidera rynku TSL w Polsce oferującego wyjątkowo szerokie możliwości rozwoju kariery. Skuteczny Employer Branding powinien przekładać się na cele biznesowe. W przypadku SUUS, jest nim przyciąganie najlepszych kandydatów, co pozwoli spółce na utrzymanie pozycji lidera i realizację strategii #OneStepAhead.

Cele szczegółowe:
  • Opracowanie platformy komunikacji, która pozwoli na spójną komunikację marki pracodawcy ROHLIG SUUS Logistics;
  • Zbudowanie serwisu karier, który stanie się hub-em komunikacji
    z kandydatami i umożliwi monitoring oraz analitykę podejmowanych działań kampanijnych;
  • Zbudowanie świadomości marki pracodawcy SUUS dla grup docelowych: BIURO, SPEDYCJA, SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA, MAGAZYNY I TERMINALE, STAŻYŚCI, PRZEWOŹNICY;
  • Pozyskanie jakościowych aplikacji na stanowiska z 4 obszarów: magazyny i terminale, spedycja i agencje celne, sprzedaż 
  • Pozyskanie partnerów biznesowych: nawiązanie współpracy z przewoźnikami 

 

W Uszkach wierzymy w dane. Działania zawsze planujemy w oparciu o mierzalne wskaźniki. Przed realizacją działań, postawiliśmy sobie jasne KPI:

  • kampania świadomościowa - uzyskanie minimum 30 000 użytkowników na stronie karierowej przy współczynniku zaangażowania >40%;
  • kampania rekrutacyjna - uzyskanie 28 000 kliknięć w toku kampanii;
  • kampania rekrutacyjna - pozyskanie minimum 150 aplikacji.

Rozwiązanie

Rozpoczęliśmy od wypracowania wartości EVP. Do tego etapu zaangażowaliśmy pracowników, z którymi przeprowadziliśmy pogłębione wywiady. Analizując je opracowaliśmy EVP, które opiera się na pięciu filarach: dwustronnym szacunku, motywującej atmosferze, pewnej drodze do rozwoju, polskiej firmie o globalnym zasięgu, nowoczesnym środowisku pracy. Mapując potrzeby różnych grup pracowników oraz kandydatów opracowaliśmy założenia komunikacyjne, w których dopasowaliśmy do każdej z nich poszczególne filary. 

 


SUUS wyróżnia się na tle branży TSL, wiedzieliśmy, że tak samo musi być z kampanią. Bardziej od heroizowania pracy* w branży TSL interesowało nas pokazanie że w SUUS przewagę zapewnia połączenie nowoczesnych rozwiązań i wyjątkowego podejścia do załogi. 

 

Analizując wywiady z pracownikami i rozpatrując filary naszego EVP opracowaliśmy platformę komunikacyjną  - Kariera w SUUS to logistyczny wybór.
Gra słów jest nieprzypadkowa. W jasny sposób pokazuje, że SUUS jest najbardziej logicznym miejscem do rozwijania kariery w branży TSL. 


SUUS wyróżnia się wyjątkowymi możliwościami technologicznymi. Stąd nieodłącznym bohaterem komunikacji jest wykreowany przez nas i firmę CoreFX - LogiSUUS, mały robot o wielkich możliwościach.
LogiSUUS utożsamia wszystkie cechy firmy: opiekuńczość, nowoczesność i pewność siebie. W kampanii jest pomocnikiem i metaforą kompleksowości usług jakie świadczy firma.
Niezwykłym talentem LogiSUUSa jest umiejętność zmiany z postaci humanoidalnej do każdego z środków transportu jakim operuje firma: ciężarówki, pociągu, samolotu, kontenerowca morskiego oraz wózka widłowego.

 

   

 

Bez nazwy 1

 

 

Realizacja

Kampania toczyła się w dwóch fazach: świadomościowej i rekrutacyjnej. W pierwszej fazie działań  kampanie prowadziliśmy zarówno w digitalu jak i na nośnikach OOH. O zakup mediów i dobór odpowiednich nośników zadbał transparentny Dom Mediowy Czarna Owca. Wszystkie zdjęcia potrzebne do zrealizowania kampanii wykonaliśmy razem z Szaban Produkcja podczas dwudniowej sesji zdjęciowej. 


W fazie świadomościowej skupiliśmy się na pokazaniu big numbers wraz z wyróżnikami pracy w SUUS przypisanymi do odpowiedniej grupy docelowej. W fazie drugiej skoncentrowaliśmy się na rekrutacji, kreacje kierowały do przygotowanej zakładki karierowej. 

 

 

Kampania OOH wykorzystała miks nośników dobrze budujących świadomość. Od citylightów, przez billboardy po wielkoformatowe siatki. Kreacje oparliśmy o zdjęcia Key Visualowe różnych grup zawodowych z SUUS, na każdej z nich umieściliśmy proste, ale osadzone w idei hasło: Czas na zmianę? Kariera w SUUS to logistyczny wybór. 

 

 

Istotnym elementem kampanii była też stworzona na tę okazję strona karierowa: kariera.suus.com. Strona była hubem komunikacyjnym kampani,  do której prowadziliśmy użytkowników zarówno z działań digitalowych jak i OOH. Dzięki zintegrowaniu strony z systemem ATS, mogliśmy zbudować funkcjonalną i przejrzystą wyszukiwarkę ofert pracy. Za zakodowanie strony odpowiada nasz partner agencja Asap Ninja, z kolei projekt UX od makiet funkcjonalnych po gotowy layout przygotowaliśmy w Uszkowym zespole UX. 

Wyniki

Odpowiednio dobrany mix mediów, przemyślana taktyka mediowa i komunikacyjna, EVP wypracowane w oparciu o pogłębione wywiady z pracownikami i w końcu nośna i ciekawa platforma komunikacyjna przełożyły się na sukces kampanii. Udało się nam zrealizować z nawiązką wszystkie zakładane na początku KPI.  

 

*Wiemy jak ważna i potrzebna jest branża TSL i jak wiele wymaga determinacji i charakteru. Uważamy jednak, że powstało już wystarczająco dużo obrazów mówiących o niej w taki sposób, stąd w przypadku kampanii dla SUUS postanowiliśmy pójść inną drogą. 

 

 

klient

ROHLIG SUUS Logistics

zakres działań
  • Strona karierowa
  • Strategia
  • Lokalizacja EVP
  • Sesja zdjęciowa
  • Big idea
  • Kampania świadomościowa
  • Kampania rekrutacyjna
zespół odpowiedzialny za projekt
partnerzy biorący udział w projekcie

Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Cieszymy się, że chcesz z nami współpracować.

Karol Szczawiński

CEO | Co-founder