Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!
Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.
DANONE jako organizacja FMCG, nie miała wypracowanej pozycji i widoczności na rynku w obszarze IT&DATA, jednak wizja przyszłości zakłada, że do 2025 roku technologia będzie strategicznym wyróżnikiem DANONE. Wobec globalnych trendów transformacji cyfrowej i widząc potrzebę wykorzystania nowych technologii do rozwijania biznesu, DANONE postanowił utworzyć komórki IT&DATA Hub, których zadaniem jest wspieranie biznesu, dzięki danym i nowym technologiom. IT&DATA HUB w Warszawie to czwarta taka komórka organizacji, obok Paryża, Meksyku i Kuala Lumpur.
Stworzenie kompleksowej strategii budowania świadomości z nowoczesnym KV i hasłem “We’ve always been Changers”, które odnosi się nie tylko do obszaru IT&DATA i dążenia DANONE do uczynienia z technologii strategicznego wyróżnika, ale także podkreślenia misji firmy, która od początku stawiała na rozwój i zmiany, mające na celu znaczną poprawę stanu planety oraz jakości życia ludzi.
Kampania “We’ve always been changers” została przeprowadzona w kilku fazach, które realizowały określone cele. Ekosystem kampanii składał się zarówno z kanałów digitalowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Reddit, Google Display Network), jak również offline - OOH.
Kampania podzielona była na 4 fazy:
Faza Awareness - zmiana percepcji DANONE jako firmy skupionej głównie na branży FMCG. Pokazanie, że FMCG potrzebuje technologii i Zespołu zorientowanego na innowacje rozwiązania.
Chcąc wpłynąć na zmianę postrzegania DANONE, jako firmy, która nie była kojarzona z postępem technologicznym opracowaliśmy video “Many changes, One Story” - to opowieść o tym, jak zmienia się otaczający nas świat, jak DANONE postrzega te zmiany i jak w nich partycypuje.
Faza Consideration - Pokazanie, że DANONE ma duży potencjał do transformacji digitalowej, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży FMCG oraz silnej i charyzmatycznej pozycji CIO z jasną wizją i planem wdrożenia zmian.
W tej fazie zostały wyemitowane:
Video “Hello Changer” , w której zaprosiliśmy kandydata do podróży po świecie DANONE, a w rolę narratora wcieliła się DATA. Wykorzystane w niej dane pozyskaliśmy bezpośrednio od DANONE, tworząc pełnowymiarową animację 3D z autorską muzyką.
Materiał video, w którym wystąpił CIO DANONE IT&DATA Hub - Ervin Logt, który przedstawia swoją wizję z prawdziwą charyzmą. To właśnie dzięki niemu długi, jak na standardy Internetu film zyskał tak wysoki współczynnik VTR i liczbę wyświetleń - ponad 145 tysięcy!
Faza Interest - Przedstawienie pozostałych liderów tworzących DANONE IT&DATA Hub - opowiedzenie o możliwościach, obszarach rozwoju, kompetencjach i sposobie myślenia.
Osią tej fazy były Leaders Testimonials - videospoty RTB, w których wystąpili pozostali liderzy DANONE, którzy rozwinęli narrację Erwina o nowe perspektywy.
Wsparciem tej fazy była także kampania outdoorowa - “Warsaw is the Changers Spot” której głównym zadaniem było zwrócenie uwagi na to, że Zespół DANONE IT&DATA Hub w swojej pracy realizuje projekty zgodne z misją i wizją DANONE.
Faza Apply - Zachęcenie do aplikowania na wybrane oferty w DANONE IT&DATA Hub.
Faza Apply była skoncentrowana na działaniach związanych stricte z marketingiem rekrutacyjnym. Mogliśmy do nich przejść mając możliwie mocno zbudowaną świadomość o istnieniu DANONE IT&DATA Hub wśród grupy docelowej. Zastosowaliśmy tutaj narzędzie służące do personalizacji komunikacji, którego zadaniem było budowanie pozytywnych doświadczeń z procesu rekrutacyjnego było
Wisienką na torcie był Roast IT HUB - wewnętrzny event - stand up, podczas którego pracownicy komórki IT&DATA HUB ku uciesze swoich koleżanek i kolegów w humorystycznej tłumaczyli zawiłości metodologii agile.
Zrealizowaliśmy cel rekrutacyjny - zatrudniliśmy 140 specjalistów.
Dodatkowo, zaprojektowane przez nas materiały utrzymywały wysoki wskaźnik VTR - 60% przy zakładanym 40%.
Naszym dodatkowym celem było zbudowanie i wzmocnienie świadomości DANONE, jako pracodawcy w sektorze IT&DATA wśród grupy docelowej. Poprzez odpowiednio dobraną strategię mediową oraz utrzymaną wysoką częstotliwość emisji reklam w celu utrwalenia kontaktu z materiałem reklamowym podczas trwania kampanii średnia miesięczna częstotliwość kontaktu z reklamą na Facebooku oraz Instagramie była bliska 4.
DANONE IT&DATA HUB
Michał Szczawiński
Head of Creation
Hubert Pyrgies
Creative Project Manager
Dominika Wróbel
Creative Copywriter
Janek Marciniak
Senior EB Consultant
Agnieszka Łukieńczuk
Graphic / Motion Designer
Aga Marat-Głód
Senior Creative
Szaban produkcja
Produkcja photo/video
Asap Ninja
Strona WWW
Tadadam
Audiobranding
Czarna Owca
Media
Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.