cover

Wyzwanie

Wstęp:

DANONE jako organizacja FMCG, nie miała wypracowanej pozycji i widoczności na rynku w obszarze IT&DATA, jednak wizja przyszłości zakłada, że do 2025 roku technologia będzie strategicznym wyróżnikiem DANONE. Wobec globalnych trendów transformacji cyfrowej i widząc potrzebę wykorzystania nowych technologii do rozwijania biznesu, DANONE postanowił utworzyć komórki IT&DATA Hub, których zadaniem jest wspieranie biznesu, dzięki danym i nowym technologiom. IT&DATA HUB w Warszawie to czwarta taka komórka organizacji, obok Paryża, Meksyku i Kuala Lumpur.

 

Cele:
  • Zatrudnienie 140 specjalistów z branży IT&DATA

  • Zmapowanie grupy docelowej, dotarcie do niej i utrzymanie zainteresowania

  • Zbudowanie świadomości DANONE, jako pracodawcy w sektorze IT&DATA, wśród grupy docelowej

 

Rozwiązanie

Stworzenie kompleksowej strategii budowania świadomości z nowoczesnym KV i hasłem “We’ve always been Changers”, które odnosi się nie tylko do obszaru IT&DATA i dążenia DANONE do uczynienia z technologii strategicznego wyróżnika, ale także podkreślenia misji firmy, która od początku stawiała na rozwój i zmiany, mające na celu znaczną poprawę stanu planety oraz jakości życia ludzi.

Realizacja

Kampania “We’ve always been changers” została przeprowadzona w kilku fazach, które realizowały określone cele. Ekosystem kampanii składał się zarówno z kanałów digitalowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Reddit, Google Display Network), jak również offline - OOH. 

 

Kampania podzielona była na 4 fazy:

 

Faza Awareness - zmiana percepcji DANONE jako firmy skupionej głównie na branży FMCG. Pokazanie, że FMCG potrzebuje technologii i Zespołu zorientowanego na innowacje rozwiązania. 

 

Chcąc wpłynąć na zmianę postrzegania DANONE, jako firmy, która nie była kojarzona z postępem technologicznym opracowaliśmy video “Many changes, One Story” - to opowieść  o tym, jak zmienia się otaczający nas świat,  jak DANONE postrzega te zmiany i jak w nich partycypuje.

 

 

video 01

 

 

Faza Consideration - Pokazanie, że DANONE ma duży potencjał do transformacji digitalowej, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży FMCG oraz silnej i charyzmatycznej pozycji CIO z jasną wizją i planem wdrożenia zmian.

 

W tej fazie zostały wyemitowane:

 

Video “Hello Changer” , w której zaprosiliśmy kandydata do podróży po świecie DANONE, a w rolę narratora wcieliła się DATA. Wykorzystane w niej dane pozyskaliśmy bezpośrednio od DANONE, tworząc pełnowymiarową animację 3D z autorską muzyką. 

 

 

image 6

 

 

Materiał video, w którym wystąpił CIO DANONE IT&DATA Hub - Ervin Logt, który przedstawia swoją wizję z prawdziwą charyzmą. To właśnie dzięki niemu długi, jak na standardy Internetu film zyskał tak wysoki współczynnik VTR i liczbę wyświetleń -  ponad 145 tysięcy!

 

 

image 6 v3

 

 

Faza Interest - Przedstawienie pozostałych liderów tworzących DANONE  IT&DATA Hub - opowiedzenie o możliwościach, obszarach rozwoju, kompetencjach i sposobie myślenia. 

 

Osią tej fazy były Leaders Testimonials - videospoty RTB, w których wystąpili pozostali liderzy DANONE, którzy rozwinęli narrację Erwina o nowe perspektywy.

 

Wsparciem tej fazy była także kampania outdoorowa - “Warsaw is the Changers Spot” której głównym zadaniem było zwrócenie uwagi na to, że Zespół DANONE IT&DATA Hub w swojej pracy realizuje projekty zgodne z misją i wizją DANONE. 

 

 

 

 

Faza Apply -  Zachęcenie do aplikowania na wybrane oferty w  DANONE  IT&DATA Hub.

 

Faza Apply była skoncentrowana na  działaniach związanych stricte z marketingiem rekrutacyjnym. Mogliśmy do nich przejść mając możliwie mocno zbudowaną świadomość o istnieniu DANONE IT&DATA Hub wśród grupy docelowej. Zastosowaliśmy tutaj narzędzie służące do personalizacji komunikacji, którego zadaniem było budowanie pozytywnych doświadczeń  z procesu rekrutacyjnego było 

 

Wisienką na torcie był Roast IT HUB - wewnętrzny event - stand up, podczas którego pracownicy komórki IT&DATA HUB ku uciesze swoich koleżanek i kolegów w humorystycznej tłumaczyli zawiłości metodologii agile.

Wyniki

Zrealizowaliśmy cel rekrutacyjny - zatrudniliśmy 140 specjalistów

 

Dodatkowo, zaprojektowane przez nas materiały utrzymywały wysoki wskaźnik VTR - 60% przy zakładanym 40%

 

Naszym dodatkowym celem było zbudowanie i wzmocnienie świadomości  DANONE, jako pracodawcy w sektorze IT&DATA wśród grupy docelowej. Poprzez odpowiednio dobraną strategię mediową oraz utrzymaną wysoką częstotliwość emisji reklam w celu utrwalenia kontaktu z materiałem reklamowym podczas trwania kampanii średnia miesięczna częstotliwość kontaktu z reklamą na Facebooku oraz Instagramie  była bliska 4.

 

 

klient

DANONE IT&DATA HUB

zakres działań
  • Kampania świadomościowa
  • Kampania rekrutacyjna
  • Kampania outdoorowa
  • Produkcja dźwiękowa
  • Produkcja video
  • Strategia
  • Animacja
  • Social Media
zespół odpowiedzialny za projekt
partnerzy biorący udział w projekcie

Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Cieszymy się, że chcesz z nami współpracować.

Karol Szczawiński

CEO | Co-founder