cover

Wstęp

Chyba każdy widział kiedyś dostojnie pływającego w stawie lub akwarium karpia KOI. Ta dostojna i kolorowa ryba pochodząca z japonii to symbol sukcesu i możliwości. W DANONE KOI jest czymś więcej. To  Komitet Organizacji Imprez, oddolna inicjatywa pracowników DANONE IT & DATA, mająca na celu organizację wydarzeń, które rozwijają kompetencje miękkie pracowników. Inicjatywa przynosi pracownikom praktyczną wiedzę, którą Ci dzielą się poprzez prezentacje i publikacje. Do tej pory zrealizowano dwie edycje KOI: pierwsza poświęcona była visibility i sztuce prezentacji, a druga pisaniu artykułów. Trzecia edycja skupi się na tworzeniu treści wideo.

Wyzwania

  • Pracownicy DANONE IT & DATA dążyli do poprawy swoich kompetencji miękkich, kluczowych w budowaniu relacji w firmie.

  • DANONE jako firma bazująca na relacjach, potrzebowała inicjatywy, która wspiera visibility i networking.

  • Pracownicy IT & DATA preferują szkolenia, które są praktyczne i bezpośrednio związane z ich potrzebami.
Cele:
  • Podniesienie kompetencji miękkich wśród pracowników IT & DATA

  • Stworzenie zaangażowanej grupy pracowników, która aktywnie uczestniczy w organizacji wydarzeń.

Strategia i podejście

Projekt KOI został zapoczątkowany przez Olę Dondziak, ówczesną EB managerkę w DANONE, która zainicjowała spotkanie założycielskie. W spotkaniu uczestniczyło czterech pracowników, którzy utworzyli komitet założycielski. Naszym zadaniem było wspieranie komitetu w organizacji i promocji wydarzeń. Komitet założycielski zdefiniował kluczowe obszary do rozwoju: visibility, tworzenie prezentacji, emisja głosu, kontrola emocji, UX writing, storytelling, oraz wykorzystanie narzędzi AI. Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy ekspertów i praktyków w obszarach, których dotyczyły wydarzenia. Zależało nam na skutecznym wypromowaniu każdego z warsztatów KOI. Dlatego każde z wydarzeń było wspierane angażującą kampanią wewnętrzną.

Działania:
  • Opracowaliśmy śmiały branding KOI, łączący symbol sukcesu (karp KOI) z humorystycznymi hasłami.

  • Komunikacja w ramach KOI miała dystans i humor, co przyciągało uwagę pracowników.

  • Dokonaliśmy dokładnego researchu ekspertów, którzy następnie prowadzili warsztaty.

 

 

Wdrożenie

Każde wydarzenie KOI miało własny harmonogram, ustalany po wybraniu tematu i prowadzącego warsztaty.Współpraca z ekspertem miała kluczowe znaczenie, wspólnie opracowywaliśmy plan warsztatów tak by uczestnicy wynieśli z niego tylko tę wiedzę, która pozwoli im od razu działać.  Komunikacja promująca warsztaty,  była prowadzona na wewnętrznych kanałach, takich jak Workplace. Pracownicy zgłaszali się do wyznaczonej osoby z komitetu organizacyjnego, aby wziąć udział w warsztatach.

Pierwsza edycja

Skupiona na tworzeniu i prowadzeniu angażujących prezentacji, prowadzona przez Piotra Buckiego, eksperta od prezentacji i storytellingu. Kampania promocyjna przyciągnęła 9 uczestników, którzy po warsztatach zostali prelegentami na konferencji "KOInight out". Wewnętrzne konferencje to jednak nie wszystko. Zgromadzona wiedza i doświadczenie zebrane podczas KOInight out pomogło Sebastianowi Felisiakowi, Senior Managerowi w DANONE IT & DATA, przygotować swoje wystąpienie na ogólnopolskiej konferencji IT Manager of Tomorrow. 

 

 

KOI 1

 

 

Druga edycja

Poświęcona UX writingowi, prowadzona przez Michała Szczawińskiego i Paulinę Twarogal. 12 uczestników nauczyło się, jak tworzyć angażujące teksty i gdzie szukać inspiracji. Wynikiem tej edycji jest magazyn IT & DATA POND Magazine z 6 artykułami w wersji polskiej i angielskiej.

 

 

Wyzwania podczas wdrożenia

  • Zapewnienie atrakcyjnego programu warsztatów.

  • Efektywne prowadzenie kampanii wewnętrznej.

Rezultaty

Kluczowe wyniki
  • Dwie zrealizowane edycje warsztatów.

  • 25 przeszkolonych pracowników.

  • Zbudowanie zaangażowanej społeczności.

  • Organizacja specjalnego wydarzenia dla pracowników.

  • Wydanie publikacji zawierającej artykuły uczestników.
Przyszłe plany

W 2024 roku odbędą się kolejne dwie edycje warsztatów, a w kolejnych latach planowane są następne. 

Podsumowanie

Wnioski

Rozwijanie oddolnych inicjatyw w firmie jest kluczowe dla budowania zaangażowania pracowników. Programy szkoleniowe, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby pracowników, przyczyniają się do ich aktywnego uczestnictwa. Rozwijanie kompetencji miękkich wspiera programy Employee Advocacy.

Rekomendacje
  • Zachęcamy do stworzenia grupy ambasadorów w firmie, 

  • Przeprowadź warsztat  discovery w celu zidentyfikowania deficytów kompetencyjnych i korzystania z wiedzy ekspertów. 

  • Jeśli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy w realizacji działań.

 

 

klient

DANONE IT&DATA HUB

zakres działań
  • Employer Branding
  • Employee Advocacy
  • Kampania wewnętrzna
  • Program Ambasadorski
  • Kampania IT
  • Custom Publishing
  • Warsztaty
zespół odpowiedzialny za projekt

Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Cieszymy się, że chcesz z nami współpracować.

Karol Szczawiński

CEO | Co-founder