Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!
Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.
Chyba każdy widział kiedyś dostojnie pływającego w stawie lub akwarium karpia KOI. Ta dostojna i kolorowa ryba pochodząca z japonii to symbol sukcesu i możliwości. W DANONE KOI jest czymś więcej. To Komitet Organizacji Imprez, oddolna inicjatywa pracowników DANONE IT & DATA, mająca na celu organizację wydarzeń, które rozwijają kompetencje miękkie pracowników. Inicjatywa przynosi pracownikom praktyczną wiedzę, którą Ci dzielą się poprzez prezentacje i publikacje. Do tej pory zrealizowano dwie edycje KOI: pierwsza poświęcona była visibility i sztuce prezentacji, a druga pisaniu artykułów. Trzecia edycja skupi się na tworzeniu treści wideo.
Projekt KOI został zapoczątkowany przez Olę Dondziak, ówczesną EB managerkę w DANONE, która zainicjowała spotkanie założycielskie. W spotkaniu uczestniczyło czterech pracowników, którzy utworzyli komitet założycielski. Naszym zadaniem było wspieranie komitetu w organizacji i promocji wydarzeń. Komitet założycielski zdefiniował kluczowe obszary do rozwoju: visibility, tworzenie prezentacji, emisja głosu, kontrola emocji, UX writing, storytelling, oraz wykorzystanie narzędzi AI. Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy ekspertów i praktyków w obszarach, których dotyczyły wydarzenia. Zależało nam na skutecznym wypromowaniu każdego z warsztatów KOI. Dlatego każde z wydarzeń było wspierane angażującą kampanią wewnętrzną.
Każde wydarzenie KOI miało własny harmonogram, ustalany po wybraniu tematu i prowadzącego warsztaty.Współpraca z ekspertem miała kluczowe znaczenie, wspólnie opracowywaliśmy plan warsztatów tak by uczestnicy wynieśli z niego tylko tę wiedzę, która pozwoli im od razu działać. Komunikacja promująca warsztaty, była prowadzona na wewnętrznych kanałach, takich jak Workplace. Pracownicy zgłaszali się do wyznaczonej osoby z komitetu organizacyjnego, aby wziąć udział w warsztatach.
Skupiona na tworzeniu i prowadzeniu angażujących prezentacji, prowadzona przez Piotra Buckiego, eksperta od prezentacji i storytellingu. Kampania promocyjna przyciągnęła 9 uczestników, którzy po warsztatach zostali prelegentami na konferencji "KOInight out". Wewnętrzne konferencje to jednak nie wszystko. Zgromadzona wiedza i doświadczenie zebrane podczas KOInight out pomogło Sebastianowi Felisiakowi, Senior Managerowi w DANONE IT & DATA, przygotować swoje wystąpienie na ogólnopolskiej konferencji IT Manager of Tomorrow.
Poświęcona UX writingowi, prowadzona przez Michała Szczawińskiego i Paulinę Twarogal. 12 uczestników nauczyło się, jak tworzyć angażujące teksty i gdzie szukać inspiracji. Wynikiem tej edycji jest magazyn IT & DATA POND Magazine z 6 artykułami w wersji polskiej i angielskiej.
W 2024 roku odbędą się kolejne dwie edycje warsztatów, a w kolejnych latach planowane są następne.
Rozwijanie oddolnych inicjatyw w firmie jest kluczowe dla budowania zaangażowania pracowników. Programy szkoleniowe, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby pracowników, przyczyniają się do ich aktywnego uczestnictwa. Rozwijanie kompetencji miękkich wspiera programy Employee Advocacy.
DANONE IT&DATA HUB
Hubert Pyrgies
Creative Project Manager
Dominika Wróbel
Creative Copywriter
Agnieszka Łukieńczuk
Graphic / Motion Designer
Kasia Pietrucha
Junior Graphic Designer
Michał Szczawiński
Head of Creation
Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.