cover

Wyzwanie

Wstęp:

PROCAM jest polskim liderem na rynku dystrybucji środków ochrony roślin, nasion i nawozów rolniczych. Firma oferuje rolnikom profesjonalne doradztwo, które opiera się na stale pogłębianej wiedzy i doświadczeniu zespołu Agronomów.

 

Agronomowie PROCAM to wiodący eksperci na polskim rynku rolniczym. Stanowią oni ważnych partnerów dla rolników na każdym etapie uprawy - od planowania i kalkulacji wysiewu aż po zbieranie plonów. Dzięki połączeniu ekspertyzy doradczej opartej na wiedzy oraz ofercie najwyższej jakości produktów, Agronomowie pomagają ustalić skuteczną strategię działania oraz przewidują i reagują na wyzwania stawiane przez zmienną naturę.

 

Niemniej jednak, rekruterzy PROCAM napotykają wyzwania związane z pozyskiwaniem kandydatów, mimo perspektyw i prestiżu oferowanych przez pracę Agronoma. Wielu ludzi opuszcza małe miejscowości i przenosi się do dużych miast, rzadko powracając, aby podjąć pracę. PROCAM pragnie jednak pokazać, że branża agrotechniczna może oferować atrakcyjną karierę również dla tych, którzy zdecydują się pozostać w swoich rodzinnych stronach.

 

Cele:
  • Zbudowanie świadomości o pracy w agronomii,  jako atrakcyjnej możliwości kariery dla młodych ludzi, którzy wkraczają na rynek pracy oraz dla kandydatów z doświadczeniem, którzy poszukują stabilnego pracodawcy, który da im możliwość rozwoju w prestiżowym zawodzie. Pokazanie, że potencjalni kandydaci nie muszą wyjeżdżać do dużego miasta, aby zbudować stabilną i prestiżową karierę na własnych warunkach. 

  • Zbudowanie wizerunku PROCAM jako firmy, która odpowiada na potrzeby rynku i kandydatów o zróżnicowanym doświadczeniu i celach, którzy interesują się agrotechniką, poszukują stabilizacji i kariery z potencjałem rozwoju u prestiżowego pracodawcy. 

  • Dotarcie do wartościowych kandydatów za pomocą skutecznej taktyki mediowej.

 

Rozwiązanie

Stworzenie kompleksowej strategii employer brandingowej, która zwiększy świadomość PROCAM jako najlepszego pracodawcy w branży rolniczej. Przeprowadzenie kampanii świadomościowej z wykorzystaniem kanałów klienta, takich jak Facebook i YouTube, oraz stworzenie strony karierowej jako centralnego punktu działań rekrutacyjnych.

Realizacja

Przygotowaliśmy strategię employer brandingową, której pierwszym krokiem było przeprowadzenie warsztatów z klientem, aby zrozumieć ich potrzeby, wartości i wyprowadzić EVP. 

Nasza nowoczesna strona internetowa ZawodAgronom.pl prezentuje perspektywy rozwoju kariery w branży rolniczej i pozycjonuje markę PROCAM jako najlepsze miejsce do rozpoczęcia lub kontynuowania kariery. Strona zawiera najważniejsze informacje z perspektywy kandydata na temat pracy w zawodzie Agronoma i umożliwia zainteresowanym składanie aplikacji. 

Celem strony było budowanie wizerunku PROCAM jako najlepszego pracodawcy w branży agronomicznej, przedstawienie pracy w agronomii jako stabilnej i rozwojowej, a jednocześnie prestiżowej kariery oraz skuteczne rekrutowanie odpowiednich kandydatów. Zawodagronom.pl to platforma, która umożliwiła nam dotarcie do wartościowych kandydatów o zróżnicowanym doświadczeniu i celach zawodowych.

Kolejnym narzędziem w naszej strategii employer brandingowej był spot reklamowy pt. "Kim jest Agronom?". Jego celem było ukazanie potencjalnym kandydatom etosu Agronoma, który składał się z głębokiej wiedzy na temat upraw, profesjonalnego podejścia opartego na potrzebach klienta, silnej chęci rozwoju oraz umiejętności handlowych. Dzięki temu przyciągnęliśmy uwagę i zainteresowanie kandydatów, którzy szukali stabilnego i prestiżowego środowiska pracy.

 

image 3 v3

 

 

Seria filmów wizerunkowych z Agronomami PROCAM przybliża charakter ich codziennej pracy, a także kulturę organizacyjną firmy, której motorem napędowym jest rozwój jednostki oraz partnerskie relacje z klientami. Filmy są ważnym elementem strony karierowej zawodagronom.pl, uzupełniając informacje o Agronomii.

Wyniki

W fazie awereness spot wizerunkowy na YouTube osiągnął  91 744 obejrzenia i przebił zakładane KPI o 15%, przy współczynniku VTR wynoszącym od 57% do 70% - warto tu zaznaczyć, że benchmark rynkowy wynosi ok 40%. Oznacza to, że przygotowana kreacja była atrakcyjna dla odbiorców na tyle, że nie zdecydowali się na jej pominięcie. Udało nam się zbudować świadomość PROCAM, jako pracodawcy i skutecznie ją podtrzymywać - kreacje emitowane jako GDN/Discovery osiągnęły 119% KPI a Facebook Video przy założeniu, że odbiorca zobaczy co najmniej 2 sekundy, wyniosło 172% KPI - 57 175 wyświetleń.

W fazie performance publikacje na Facebooku przekierowujące ruch na stronę ZawodAgronom.pl osiągnęły KPI na poziomie 103%, a LinkedIn na poziomie 262% zakładanego.

Działania dla PROCAM nie zakończyły się na jednorazowym opracowaniu strategii i realizowaniu kampanii. Nasza współpraca opiera się na kompleksowym wsparciu employer brandingowym a strategia jest w dalszym ciągu realizowana.  

 

Zawód Agronom został doceniony w konkursie branżowym EBEA 2022!



 

klient

PROCAM

zakres działań
  • Kampania świadomościowa
  • Kampania rekrutacyjna
  • EBEA
  • UX/UI
  • Program ambasadorski
  • Sesja zdjęciowa
  • Produkcja video
  • Strategia
  • Social Media
zespół odpowiedzialny za projekt
partnerzy biorący udział w projekcie

Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Cieszymy się, że chcesz z nami współpracować.

Karol Szczawiński

CEO | Co-founder