Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Wyzwanie

Wstęp:

Biedronka to sieć sklepów z branży retail, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Firma stale się rozwija, a sezon letni wiążę się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na pracowników.  Znajdujące się w typowo wakacyjnych lokalizacjach sklepy Biedronki często potrzebują dodatkowych rąk do pracy w sezonie turystycznym.  

 

Wyzwaniem projektu było skierowanie oferty Biedronki dotyczącej  Pracy Wakacyjnej do trzech różnych grup odbiorców. Oferta kierowana była zarówno do pracowników Biedronki jako możliwość delegacji, oraz dla członków ich rodzin i studentów reprezentujących pokolenie Z jako atrakcyjna praca na wakacje w ciekawych miejscowościach turystycznych. 

 

Cel:
  • Zrekrutowanie pracowników do pracy wakacyjnej w miejscowościach o zwiększonym natężeniu ruchu w okresie letnim. 

 

Rozwiązanie

Żeby trafić do pokolenia “Z” trzeba pamiętać, że praca jest dla nich czymś innym niż dla millenialsów czy pokolenia “X”. Pokolenie “Z” ma inne oczekiwania i obawy, które należy wziąć pod uwagę w komunikacji EB kierowanej do tej TG - Szczerość, konkret, jasne zasady. Zaplanowaliśmy strategię kampanii na pracę wakacyjną, uwzględniając dostosowanie komunikacji do grupy docelowej z pokolenia Z. Podkreśliliśmy atrakcyjność oferty -  zapewniony nocleg, wyżywienie oraz konkretne stawki za godzinę brutto. Zaznaczyliśmy również, że nie wymagamy CV od kandydatów, a praca jest na umowę zlecenie.

 

Stworzyliśmy dedykowaną platformę komunikacyjną, aby przyciągnąć uwagę kandydatów. Dodatkowo, opracowaliśmy teledysk rekrutacyjny z autorską muzyką i zupełnie nowym stylem wizualnym kampanii, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów.

Realizacja

Znając grupę docelową, do której miała być skierowana kampania, połączyliśmy komunikację do pokolenia Z z atrakcyjnością oferty pod ideą parasolową “Praca wakacyjna - płacimy za godziny” - to krótkie, konkretne hasło, podkreślające najważniejsze zalety oferty.

 

Na podstawie idei stworzyliśmy KV oparty na zestawieniu zdjęć prawdziwych pracowników Biedronki w służbowych uniformach i w luźnych, typowo wakacyjnych outfitach, którzy dali świadectwo autentyczności przekazu.  

Sesję zdjęciową, na której opierało się KV przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy we współpracy z Szaban Produkcja w Mielnie - jednej z miejscowości, w której można odbywać Pracę Wakacyjną w Biedronce. Tam również nakręciliśmy materiały wykorzystane w teledysku rekrutacyjnym. 

 

Specjalnie na potrzeby teledysku stworzyliśmy audiobranding, a dodatkowo z wykorzystaniem głosów Uszek powstał wykorzystany w nim autorski soundtrack.

 

 

 

 

Wyniki

Kampania rekrutacyjna "Praca Wakacyjna w Biedronce" odniosła sukces, otrzymując nagrodę w konkursie OLX KNOW HOW 2022 w kategorii EFEKTYWNOŚĆ - podczas trwania kampanii  aplikowało aż 4 tysiące kandydatów, a zatrudnienie w Pracy Wakacyjnej znalazło ponad 1400 osób.

 

To pokazuje, że dobra i atrakcyjna kreacja może przełożyć się pozytywnie na wyniki kampanii. 

 

Obecnie przez Uszka realizowana jest druga tura kampanii.

 

 

klient

Jeronimo Martins/Biedronka

zakres działań
  • Kampania rekrutacyjna
  • Kreacja
  • Sesja zdjęciowa
  • Teledysk rekrutacyjny
  • Strategia
zespół odpowiedzialny za projekt
partnerzy biorący udział w projekcie

Zainspirowało Cię nasze case study? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

Wiemy, jak kreatywnie przyciągnąć dopasowane talenty. Zostaw swój numer telefonu, a oddzwoni do Ciebie nasz konsultant. Umówimy się na pogadUSZKI o Twojej marce pracodawcy.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Cieszymy się, że chcesz z nami współpracować.

Karol Szczawiński

CEO | Co-founder