Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Wyzwanie

Bezdomność zwierząt, to w Polsce ciągle rosnący problem. Ponad 70 tys. psów i 15 tys. kotów znajduje się na ulicach, w schroniskach i domach tymczasowych. Jednym ze źródeł tego problemu jest szybka i nieprzemyślana adopcja, która zazwyczaj kończy się oddaniem pupila do schroniska, bądź porzuceniem w lesie. W odpowiedzi na to, w 2015 roku fundacja Viva! stworzyła program adopciaki.pl, który przygotowuje zwierzęta do adopcji i odpowiedzialnie łączy je w pary z ludźmi.

 

Celem fundacji jest ciągłe zwiększenie ilości dobranych par i budowanie świadomości na temat odpowiedzialnych adopcji. Stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia od podstaw nowego portalu adopcyjnego, który pomoże fundacji znaleźć odpowiedniego opiekuna na długie lata i przyczyni się do zmiany postaw ludzi wobec zwierząt.

Rozwiązanie

Punktem wyjścia do tworzenia architektury strony była misja programu. Chcieliśmy, żeby każda funkcjonalność portalu wynikała z idei odpowiedzialnych adopcji i budowania świadomości wokół nich. Dlatego cały portal zbudowaliśmy wokół trzech głównych obszarów: adopcji, edukacji i budowania społeczności.

 

 

Adopcja

Na początku, użytkownika wita dedykowana wyszukiwarka adopciaków, która pozwala określić swój styl życia, jednocześnie mając na uwadze potrzeby czworonogów. Pytania o aktywność fizyczną, miejsce zamieszkania czy obecność dzieci w najbliższym otoczeniu, pozwalają pokazać tylko tych zwierzaków, które najbardziej pasują do użytkownika pod względem charakteru a nie wyglądu.

 

Do profili adopciaków podeszliśmy w podobny sposób, jak w przypadku portali społecznościowych. Każdy z nich miał podkreślone cechy charakteru, dokładny opis od domu tymczasowego i katalog zdjęć. Dzięki temu za pomocą przemyślanego układu, użytkownik dostawał komplet informacji od fundacji na temat zwierzaka.

 

 

 

 

Edukacja

Sekcja blogowa pomagała przyszłym opiekunom zgłębić wiedzę na temat budowania relacji z czworonogiem i jego opieki. Artykuły powstawały we współpracy ze specjalistami z zakresu weterynarii i behawiorystki oraz z Ambasadorami programu. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem budowali oni świadomość o odpowiedzialnej adopcji zwierząt.

 

 

Społeczność

W sekcji Dobrane Pary rozpoczęliśmy proces budowania społeczności skupionej wokół programu adopciaki.pl. Organizowaliśmy cykliczne konkursy na historie adopcyjne. W każdej edycji spływało do nas mnóstwo poruszających historii z całej Polski, które automatycznie były publikowane na portalu. Najciekawsze historie promowaliśmy w mediach społecznościowych. Dzięki nim mogliśmy jeszcze szerzej promować idee odpowiedzialnych adopcji.

 

Rezultat

  • Adopciaków

    z nowym domem

  • %

    Udanych adopcji

Te liczby mówią same za siebie. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć program naszą wiedzą i doświadczeniem, czego efektem jest ponad 1041 szczęśliwych czworonogów i ich opiekunów! Trzymamy kciuki za dalsze sukcesu programu Adopciaki.pl!

klient

Fundacja Viva!

zakres działań
  • WWW
  • Branding