Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Team Uszka

Wszystko zaczyna się od imienia

Jak przygotowaliśmy stronę karierową dla Starbucks Polska?

Biały kubek Starbucks z charakterystyczną syreną w logo jest bez wątpienia symbolem popkultury. Sam w sobie jest kodem komunikacyjnym i stanowi silny wyróżnik marki. Jednak sam kubek to nie wszystko. To co czyni Starbucks kawiarnią wyjątkową - bliską mimo ogromnej skali tego biznesu - to imię wpisywane przez baristę na kubku osoby, która właśnie zamówiła kawę. Zaczynając pracę nad stroną karierową dla Starbucks, postanowiliśmy skupić się tym symbolu.

 

Pracując dla kultowych marek, grzechem jest niewykorzystywanie potencjału brandingu. Niedawno na naszym blogu Rafał Piwoński pisał o kampanii rekrutacyjnej, którą przygotowaliśmy dla KFC. To jeden z wielu przykładów na to, że warto używać silnych kodów komunikacyjnych marki w niestandardowy sposób. Umiejętnie nimi operując możemy tworzyć kampanie zupełnie świeże, ale od pierwszego momentu jasne i czytelne dla naszych odbiorców.

Dlatego działania rekrutacyjne i Employer Branding'owe dla marki Starbucks, postanowiliśmy zacząć od przygotowania nowej strony karierowej. 

Projektując działania Employer Branding'owe i rekrutacyjne, warto zacząć od uporządkowania swoich kanałów. Naturalnym miejscem w którym potencjalni kandydaci będą szukać informacji o pracodawcy jest strona karierowa. Warto zadbać o jej odpowiedni wydźwięk. 

 

Narracje strony postanowiliśmy oprzeć o główne wyróżniki Starbucks czyli: 

  1. Imię 
    Z jednej strony pojawia się na kubku gdy zamawiasz kawę, z drugiej każdy partner ma plakietkę z imieniem na swoim fartuchu 
  2. Partnerów 
    Zaprezentowaliśmy historie partnerów, którzy pracują i rozwijają się w Starbucks. Opierają komunikację na Human Story, dostarczamy potencjalnym kandydatom prawdziwych powodów do złożenia aplikacji. 

 

Zastanawiacie się pewnie co takiego specjalnego jest w imieniu, że tyle o nim piszemy w kontekście komunikacji rekrutacyjnej i Employer Brandingowej. Zobaczcie sami jak użyliśmy go na stronie karierowej Starbucks.

 

 

Każdy potencjalny kandydat, który odwiedzi stronę Starbucks i wpisze na niej swoje imię, scrolując się przez nią w dół zobaczy, że pojawia się ono w kolejnych sekcjach strony. Oczywiście nie jest to nic wielkiego, ale kandydat już na etapie rozważania złożenia swojego CV widzi, że jest częścią zespołu. 

 

Historie partnerów dostarczają kandydatom z kolei przykładów na to jak może przebiegać ich kariera w Starbucks. Każda z historii pokazuje, że Starbucks jest miejscem dobrym dla młodych, bo pozwala na łączenie pracy ze studiami i życiem prywatnym oraz daje liczne możliwości rozwoju. Wielu partnerów przyszło do Starbucks, jak sami mówią na chwilę, a zostało tam na dłużej i konsekwentnie rozwijają swoje kariery.

 

Elementem którego nie może zabraknąć na stronie karierowej są oczywiście oferty pracy. Na stronie Starbucks przedstawiliśmy je w oparciu o benefity każdego ze stanowisk. Dzięki temu kandydaci mogą w prosty sposób poznać specyfikę każdego z nich i zdecydować na które z nich chcą aplikować. Wyróżnikiem pracy w Starbucks jest możliwość rozwoju, dlatego narracje podstrony z ofertami oparliśmy o szkolenia i edukację.

Zachęcamy do wejścia na stronę Starbucks i poznania wszystkich jej możliwości. Jeśli masz jakieś pytania odnośnie projektowania stron karierowych, albo coś przykuło Twoją uwagę i chcesz o tym z nami porozmawiać, napisz do nas! Chętnie pogadamy.
Mail: lubie@uszka.pl