Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Janek Marciniak

Senior EB Consultant

Landing page czy zakładka karierowa - co wybrać?

Z pytaniem: “Landing page czy zakładka karierowa - co powinniśmy wybrać?” spotykamy się często. Mogłoby się wydawać, że udzielenie odpowiedzi na to pytanie nie powinno stanowić problemu, bo przecież posiadanie rozbudowanej zakładki karierowej to zdecydowanie must have, jeśli myślimy o działaniach z zakresu budowania marki pracodawcy, więc po co nam jeszcze landing page? Jednak o tych dwóch elementach warto myśleć holistycznie.

 

Zakładka karierowa - Twój punkt styku z kandydatem

Wyobraźmy sobie, że Twoja firma ma już opracowaną strategię EB - taką grupę stanowi 23% pracodawców w Polsce (raport HRM Institute). W tym przypadku na pewno musisz myśleć o zakładce karierowej jako nieodłącznym elemencie Twoich działań. Projektując układ strony oraz treści, które chciałbyś tam umieścić myśl o tym, co dla potencjalnego kandydata będzie najważniejsze. Zawsze prezentuj warunki pracy, proces rekrutacyjny, benefity oraz wartości Twojej firmy. Pamiętaj, aby dopasować język komunikacji do grupy odbiorców, z którymi chcesz się połączyć. Ważne - zakładka karierowa to kolejny punkt styku potencjalnego kandydata z Twoją firmą. Zadbaj o to, aby jej styl był spójny z komunikacją, która ściągnęła go na stronę. Sumując - zakładka karierowa spełnia kilka celów, ale do najważniejszych można zaliczyć przedstawienie kandydatowi wartości, misji i ludzi którzy tworzą firmę oraz przybliżyć mu oferty pracy.

Landing Page - sposób na potrzeby rekrutacyjne tu i teraz

Wiesz już, że zakładka karierowa to kompendium wiedzy o Twojej firmie i tym, co oferujesz potencjalnym kandydatom. Możliwe, że w Twojej głowie pojawiło się przemyślenie, że skoro zakładka karierowa to zbiór wszystkich informacji nie ma potrzeby myśleć o innych przestrzeniach, w których mógłbyś komunikować się z kandydatem. Jednak, jak wspomnieliśmy wcześniej - warto patrzeć na to zagadnienie holistycznie.

Wyobraźmy sobie, że w Twojej firmie nagle pojawiała się potrzeba zatrudnienia nowych pracowników do konkretnego działu. Wspólnie z zespołem odpowiedzialnym za realizację strategii EB ustaliliście, że potrzebujcie skupić się na pozyskaniu kandydatów, którzy mają specyficzne umiejętności (działają w wąskiej specjalizacji). W takiej sytuacji ingerencja w zakładkę karierową nie ma sensu, ponieważ nakład pracy oraz czas, który musielibyście na to poświęcić, zdecydowanie nie będą działać na Waszą korzyść.

 

 

Tu z pomocą przychodzi landing page, czyli strona która nastawiona jest na spełnienie określonego celu, w tym przypadku rekrutacji osób do konkretnego działu firmy. Landing page powinien zawsze być prosty i odpowiadać na potrzebę. Nie może na nim zabraknąć takich elementów, jak szczegóły oferty czy możliwości szybkiej aplikacji. Oczywiście, dobrym pomysłem jest przybliżenie potencjalnemu kandydatowi wartości firmy, a to dlatego, że nie możemy mieć pewności, że użytkownik był na naszej zakładce karierowej. Landing page to świetnie narzędzie do wykorzystania w przypadku, gdy myślimy o dodatkowej aktywacji lub mamy bardzo szybką potrzebę zrekrutowania nowych osób. Reasumując - posiadanie zakładki karierowej nie wyklucza tworzenia dedykowanych landing page’y pod konkretne okazje i potrzeby rekrutacyjne. Warto to robić, ponieważ LP daje możliwość zbudowania przestrzeni, która w 100% skoncentrowana będzie na realizacji danego celu, przy jednoczesnym braku ingerencji w układ zakładki karierowej.  

Jak może wyglądać to w praktyce?

W ubiegłym roku mieliśmy okazję zrealizować dual-brandową kampanię rekrutacyjną dla Adecco Group i Philip Morris Polska. Głównym zadaniem była rekrutacja Przedstawicieli Handlowych. Na potrzeby naszych działań przygotowaliśmy prosty landing page, na którym potencjalny kandydat nie tylko mógł poznać pełną ofertę dotyczącą pracy, ale również dzięki materiałowi video mógł przekonać się, jak w rzeczywistości wygląda praca Przedstawiciela Handlowego. Na stronie nie zabrakło również opisu przyszłych obowiązków, benefitów i prostego panelu aplikowania.
Co ważne landing page umożliwił nam śledzenie ruch przychodzącego z kampanii oraz pozwolił na uniknięcie edycji strony głównej Addeco Group, na której prowadzone jest równolegle wiele procesów rekrutacyjnych.

 

Więcej o tym, dlaczego warto stawiać na zakładki karierowe i dedykowane landing page’e znajdziesz w naszym poprzednim wpisie: https://uszka.pl/piszemy/zakladka-karierowa-jak-do-tego-podjesc/ 

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie projektowania stron karierowych, albo coś przykuło Twoją uwagę i chcesz o tym z nami porozmawiać, napisz do nas! Chętnie pomożemy.
Mail: lubie@uszka.pl  lub karol@uszka.pl