Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Team Uszka

Zakładka Karierowa – jak do tego podejść?

No właśnie! Czy warto w ogóle myśleć o zakładce karierowej? Czy jej posiadanie może przełożyć się na wzrost liczby wartościowych aplikacji? Czy w dobie mediów społecznościowych warto dodawać jeszcze jedno miejsce, w którym potencjalny kandydat mógłby dowiedzieć się więcej o naszej firmie? Poniżej odpowiedź: 

#1 Po co mi ta zakładka?

Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez InterviewMe „Badanie kandydatów 2019”, blisko 52% respondentów deklaruje, że wiedzę o pracodawcach czerpie ze stron internetowych firmy.
Czy mając na uwadze te dane nadal zastanawiasz się nad sensem posiadania zakładki karierowej? Jeśli tak, warto wspomnieć o jeszcze jednym zjawisku, które ma ogromny wpływ na proces pozyskiwania nowych talentów – Candidate Experience.

Pod tym zwrotem kryje się świadome planowanie ścieżki kandydata od chwili pierwszego kontaktu z Twoją firmą, aż do momentu rozmowy rekrutacyjnej i przyjęcia do pracy.
W świecie, w którym każdego dnia zalewa nas ogrom informacji, nie jest łatwo przebić się z naszym komunikatem. W tym celu warto stawiać na różne ścieżki dotarcia do naszych potencjalnych odbiorców, a zakładka karierowa jest jedną z nich. 

#2 Welcome to my world

Zakładka karierowa powinna być przygotowana jak dobrze skrojony garnitur. Jej struktura oraz informacje, które w niej zamieścimy muszą oddawać charakter naszej firmy. Użytkownik odwiedzający zakładkę (Twój potencjalny kandydat) powinien móc nie tylko dowiedzieć się o otwartych procesach rekrutacyjnych, ale przede wszystkim najważniejsze jest, aby mógł: 

  • poznać firmę – jej misję, kulturę oraz wartości, które wyznaje;
  • dowiedzieć się, kto pracuje w organizacji – poznać swój przyszły zespół;
  • poznać możliwości rozwoju, ścieżki kariery oraz warunki zatrudnienia;
  • dowiedzieć się, jakie benefity oferuje firma i czym wyróżnia się na tle konkurencji. 

Zaproszenie kandydata do świata firmy powinno być na tyle „miłe”, aby ten mógł w przyszłości powiedzieć: „Czuję się tu jak w domu”. Pamiętaj, aby sekcja z otwartymi procesami rekrutacyjnymi była dobrze widoczna i dawała możliwość kontaktu poprzez formularz z opcją dołączenia CV.

#3 Nie tylko w czasie rekrutacji

Zakładka karierowa to nie tylko możliwość prowadzenia działań w okresie wzmożonych potrzeb rekrutacyjnych. Warto mieć na uwadze fakt, że często kandydaci decydują się na wysłanie swojego CV poza „okienkiem rekrutacyjnym”. Jak możesz na tym zyskać? Otrzymując tzw. spontaniczne aplikacje możesz tworzyć bazę przyszłych pracowników, a w chwili uruchomienia procesów rekrutacyjnych możesz odezwać się do nich i tym samym zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

#4 Poznajmy się lepiej

Jeśli kandydat odwiedzi Twoją zakładkę karierową warto podzielić się z nim wszystkimi aktywnościami, które Twoja firma podejmuje w ramach działań z zakresu EB. Jeśli np. prowadzisz kanał na Instagramie, na którym obecni pracownicy przybliżą specyfikę pracy i dzielą się swoimi przeżyciami w firmie, zdecydowanie dobrze jest dotrzeć z taką aktywnością do potencjalnego kandydata. Dzięki temu nie tylko zyskasz kolejny kanał dotarcia do kandydata, ale również będziesz mógł uwiarygodnić informacje zawarte w zakładce.  

#5 Prosto, przejrzyście i adekwatnie


 

Podchodząc do tematu projektowania zakładki karierowej pamiętaj o trzech słowach – prosto,przejrzyście i adekwatnie. Chcąc przekonać do siebie kandydata musisz zapewnić mu możliwość i łatwość w odnalezieniu najważniejszych informacji. Tym właśnie jest łatwość i przejrzystość. Oczywiście nie musisz rezygnować z ciekawych form graficznych i dobrego storytellingu. Chodzi tylko o to, aby zrobić to w sposób spójny i czytelny dla kandydata.
A adekwatność? Pracując nad zakładką karierową zawsze pamiętaj o responsywności, która obecnie nie jest już nice to have, a must have. Przeciętnie każdy z nas spędza około 3 godzin dziennie na korzystaniu z urządzeń mobilnych. Warto zadbać o to, aby nasza zakładka dobrze wyglądała nie tylko na ekranie komputera, ale również na ekranach naszych smartphonów.

#6 Remarketing - narzędzie niedoceniane w świecie HR

Twoja zakładka karierowa ma też dodatkową moc. Dzięki wpiętym na niej kodom analitycznym możesz efektywnie i niskokosztowo wracać z komunikacją do kandydatów, którzy odwiedzili ją w ciągu ostatnich dni lub miesięcy. Kandydaci często odwiedzą Twoją stronę najpierw na urządzeniu mobilnym, potem spotkają się z komunikatem np. na Facebooku, Instagramie, czy LinkedIn (remarketing), a na koniec odwiedzą ją z komputera i wyślą aplikacje. To tylko przykładowa ścieżka, ale pomaga zobrazować możliwości rozbudowanego Candidate Experience od momentu pierwszego styku z marką pracodawcy, aż do momentu złożenia aplikacji. 

Co możesz zrobić? Stworzyć standardową grupę remarketingową i wyświetlać komunikację dosłownie wszystkim, którzy odwiedzili Twoją stronę. Możesz też wykorzystać tzw. Grupy Niestandardowych Odbiorców i dzięki nim trafiać z dedykowanym komunikatem do ludzi, którzy:

  • odwiedzili dowolny adres URL Twojej witryny. Kandydatom, którzy weszli na podstronę z ogłoszeniem rekrutacyjnym, ale nie wysłali CV możesz wyświetlić komunikat - “Porozmawiajmy o Twojej karierze! Wyślij nam swoje CV i rozwijamy się razem.
  • spędzili najwięcej czasu na stronie - możesz zawęzić niestandardową grupę do pierwszych 5%, 10% i 25% najaktywniejszych osób i wyjść do nich z komunikatem - ”Marzą Ci się nowe doświadczenia? Zdobądź je u nas!
  • weszły w inną interakcję z Twoją stroną na podstawie, której możemy zaprojektować z jakim komunikatem warto do takiego kandydata trafić.


Tyle teorii – teraz pora na praktykę i zakładki karierowe, które przygotowaliśmy dla naszych Klientów

Zakładka karierowa, którą przygotowaliśmy dla STARBUCKS Polska:

Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://starbuckspolandcareers.com/


Strony karierowe, które przygotowaliśmy dla Grupy Spółek DANONE:

Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://danone.pl/program-stazowy-dan-one/

 

Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://danone.pl/program-praktyk-dan-start/


Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://danone.pl/program-ambasadorski-danone/

 

Strona karierowa, którą przygotowaliśmy dla KFC:

Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://praca.kfc.pl/

 

Strona karierowa, którą przygotowaliśmy dla B-S-H:

Stronę możesz odwiedzić klikając w link: https://lodz.karierabsh.pl/

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie projektowania stron karierowych, albo coś przykuło Twoją uwagę i chcesz o tym z nami porozmawiać, napisz do nas! Chętnie pomożemy.
Mail: lubie@uszka.pl lub karol@uszka.pl