Czy przestrzenią do budowania wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych jest tylko Facebook i LinkedIn? Czy można tworzyć Employer Branding na Instagramie? Dlaczego tworząc strategię działań z zakresu EB warto postawić na komunikację w kilku kanałach?
Można pomyśleć, że Facebook i LinkedIn to dwa kanały, które w 100% wystarczają do budowania wizerunku pracodawcy w Social Media. Można też pomyśleć, że wszystkie samochody typu SUV wyjeżdżają z fabryk Jeepa w USA. Nic bardziej mylnego. Choć faktycznie dwie pierwsze platformy wydają się być naturalnym wyborem, to warto dodać do nich jeszcze jedną - Instagram. Hashtag „praca” został użyty blisko 1.2 miliona razy, co potwierdza fakt, że duża część z 9 milionów użytkowników Instagrama w Polsce jest żywo zainteresowana aspektem kariery i rozwoju.
Taki potencjał należy wykorzystywać!
Tak! Instagram, to doskonałe miejsce do budowania historii i pokazania wizerunku pracodawcy z nieco innej perspektywy. Specyfika oraz możliwości kanału pozwalają nam na tworzenie autentycznej i przede wszystkim angażującej komunikacji, której narracja wciąga w historię i przedstawia organizację od kuchni. Dokładnie w takim duchu, wspólnie z naszym Klientem - grupą spółek DANONE (Danone, Żywiec Zdrój, Nutricia), dla którego realizujemy od ponad roku działania z zakresu EB stworzyliśmy nowy kanał komunikacji marki pracodawcy.
Te trzy słowa były naszym drogowskazem przy projektowaniu i ustalaniu tonality komunikacji na kanale @praca_w_danone. Chcieliśmy, aby od pierwszych publikacji użytkownicy poczuli, że profil jest tworzony przez ludzi dla ludzi, mogli zobaczyć, jak wygląda praca w grupie spółek DANONE i kto tworzy firmę.
Jak to osiągnęliśmy? Do budowania kanału zaprosiliśmy Stażystów i Ambasadorów DANONE, którzy stali się narratorami komunikacji i jej twórcami. Ten zabieg sprawia, że możemy tworzyć autentyczny przekaz, który łączy w sobie luźny styl z budowaniem wizerunku DANONE jako pracodawcy.
Decyzja o włączeniu do komunikacji i budowaniu wizerunku pracodawcy grupy spółek DANONE na Instagramie była elementem strategii, ale przede wszystkim jest naturalnym posunięciem. Rozszerzenie naszych dotychczasowych kanałów o Instagram sprawia, że możemy realizować dwa cele – dotrzeć do nowej grupy docelowej (studenci i absolwenci uczelni), oraz jeszcze lepiej komunikować się z obecną TG.
Korzystając z trzech kanałów komunikacji (Facebook, LinkedIn, Instagram) możemy skutecznie tworzyć komunikaty, które w maksymalnym stopniu wpisują się w charakterystykę danej platformy, a treści które tam publikujemy trafiają w zainteresowania naszych odbiorców. Obecnie na naszym rynku działa kilka profili, które warto obserwować i które mogą stać się inspiracją dla działań z zakresu Employer Brandingu. Poniżej krótka, ale konkretna lista brandów, które naszym zdaniem warto obserwować!