Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Team Uszka

Jak Cię widzą wewnątrz, tak Cię piszą na zewnątrz


Ta wersja znanego frazeologizmu, choć mocno zmieniona, może stać się drogowskazem i kierunkiem, w jakim warto podążać rozpoczynając wszelkie działania z zakresu Employer Brandingu. Dlaczego? Skuteczne budowanie wizerunku marki pracodawcy na zewnątrz zawsze powinno mieć swój początek wewnątrz firmy, a w rolę głównych aktorów tego spektaklu powinni wcielić się pracownicy organizacji. 

Głos aktualnego pracownika firmy, odzwierciedleniem potrzeb kandydata


Przyznasz, że brzmi to całkiem prosto, a w Twojej głowie mógł pojawić się taki proces -  wybierasz spośród pracowników kilka osób, które Twoim zdaniem mają najlepszą opinię o Twojej firmie i wykorzystujesz ich wizerunek w komunikacji. Tutaj postawimy kropkę i powiemy – nie tędy droga.


Zaangażowanie Twoich pracowników w proces budowania wizerunku marki pracodawcy zawsze musi być efektem głębszej analizy, a najlepiej badań. O samym procesie badawczym pisaliśmy nie tak dawno, a ten wpis znajdziesz tutaj. Pamiętaj, że pozyskanie Ambasadora spośród pracowników firmy nigdy nie może być efektem przymuszenia czy „kupienia głosu” np. poprzez premię!


Po skutecznej analizie wyników procesu badawczego przeprowadzonego wewnątrz firmy będziesz nie tylko wiedział, co sprawia, że pracownicy chcą pracować w organizacji, ale przede wszystkim będziesz mógł przejść do budowania jej wizerunku na zewnątrz.

Autentyczność do potęgi drugiej


Wiesz już, jak powinien wyglądać proces pozyskania Ambasadorów Twojej firmy. Teraz pora przejść do zalet takiego rozwiązania, a główną z nich jest autentyczny przekaz. Komunikacja marki pracodawcy, w której pojawią się prawdziwi pracownicy jest znacznie lepiej odbierana niż jakiekolwiek inne komunikaty. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest trend H2H – Human to Human. Potencjalni kandydaci wykazują większe zainteresowanie treściami, które reprezentowane są przez ludzi niż przez bezosobowe byty, a absolwenci szkół wyższych deklarują, że jednym z ważniejszych kryteriów wyboru przyszłego pracodawcy jest dla nich opinia ludzi pracujących w interesującej ich firmie. Brzmi dobrze? Przejdźmy teraz od teorii do praktyki.

Pracownicy BSH ambasadorami firmy

 

Niedawno wspólnie z naszym Klientem – firmą BSH, mieliśmy okazję przeprowadzić kampanię wizerunkową, w której to właśnie pracownicy stali się głosem marki. W ramach obranej przez nas strategii postanowiliśmy wykorzystać kilka kanałów komunikacji, w tym również OOH. W efekcie naszych działań potencjalni kandydaci mogli spotkać BSH nie tylko w przestrzeni digitalowej, ale również w autobusach, na billboardach i na łamach popularnych tytułów prasowych. 

Reasumując - wykorzystanie wizerunku pracowników w komunikacji marki pracodawcy, to świetny sposób na zbudowanie autentycznego przekazu. Należy jednak pamiętać, że proces ten, choć z pozoru może wydawać się prosty, wymaga właściwego zaplanowania działań oraz unikania dróg na skróty.


Poniżej kilka #protipów, które mogą pomóc w przeprowadzeniu skutecznej kampanii wśród pracowników firmy:

#1 Badaj i analizuj - poznaj opinię na temat Twojej firmy oraz bieżących potrzeb jej aktualnych pracowników.

#2 Znajdź wyróżnik - na bazie informacji pochodzących z badań, postaraj się wytypować elementy, które sprawiają, że Twoja firma jest wyjątkowa.

#3 Bądź autentyczny - pokaż swoją firmę z jak najlepszej strony, ale nigdy nie zaginaj rzeczywistości. 

#4 Informuj i słuchaj - ważne jest, aby Twoi pracownicy mogli realnie angażować się w proces budowania marki pracodawcy. Informuj ich o planowanych działania oraz bądź otwarty na ich opinie oraz porady. 

#5 Doceniaj - postaraj się, aby pracownicy którzy wzięli udział w kampanii czuli się docenieni. Działając w ten sposób sprawisz, że w przyszłości będą oni chętniej brali udział w podobnych aktywnościach.