Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Team Uszka

Rola badań ilościowych w Employer Brandingu

Działania z zakresu Employer Brandingu zawsze powinny rozpoczynać się wewnątrz organizacji. Każdy pracownik, to prawdziwa skarbnica wiedzy, a dokładniej insightów, a to właśnie te sprawiają, że wdrożona przez Ciebie strategia EB będzie skutecznie przyciągać nowe talenty do Twojej firmy.

Co jest kluczem do skarbca?

Odpowiednio przygotowany proces badawczy i analiza uzyskanych danych.
Pora przekonać się jaką moc mają badania ilościowe w Employer Brandingu.

Zanim przejdziemy do omówienia tego, w jaki sposób technika badawcza, której poświęcony jest ten tekst może pomóc Twojej firmie w skutecznym budowaniu komunikacji z zakresu EB warto skupić się na samym sensie i metodologii badań. Nie chcę Was zanudzić encyklopedyczną wiedzą i trudnymi do przyswojenia informacjami. To co musicie zapamiętać z tego, co zaraz przeczytacie to jeden zwrot: „Data is king”!


Czy kiedykolwiek brałaś/eś udział w badaniu ilościowym? Odpowiedź na to pytanie jest prosta i brzmi: TAK.
Zapewne wiele razy spotkałeś się z sytuacją, w której ktoś z Twoich znajomych czy współpracowników poprosił Cię o wypełnienie krótkiej ankiety. Odpowiedzi na kilka pytań, które następnie zostały przekazane twórcy ankiety i przeanalizowane pod kątem badanego zjawiska - to właśnie badanie ilościowe. Ankieta jest narzędziem badawczym, które daje nam możliwość pozyskania danych w łatwy i niezobowiązujący sposób. Drugim narzędziem wykorzystywanym w badaniu może być wywiad, który zakłada nawiązanie interakcji między badanym, a badaczem.

Badania ilościowe mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów:

 

  • drogą elektroniczną np. przy użyciu platform firm badawczych takich jak: Dragsurvey czy Survio. Jeśli nie chcesz korzystać z komercyjnych narzędzi, z pomocą przyjdzie Ci Google i możliwość tworzenia darmowych ankiet
  • drogą telefoniczną z udziałem ankietera 
  • drogą pocztową (tak, tak – ankieta z dostawą do domu )
  • mogą mieć charakter bezpośredni – spotkanie badanego z badaczem

 

Każdy z wyżej wymienionych sposobów dotarcia do respondenta można podzielić na mniejsze bloki, ale na potrzeby omówienia podstaw zasad funkcjonowania badań ilościowych zaprezentowany podział jest wystarczający. 
Co powinno wydarzyć się po zebraniu danych? Powinna nastąpić ich analiza, ponieważ „Data is king”! Właściwie zaprojektowane badanie ilościowe zaraz po zakończeniu sesji badawczej powinno dać nam odpowiedź na większość pytań i postawionych wcześniej hipotez. 

 

- Badania, a szczególnie badania jakościowe były przez lata niedoceniane przez zespoły HR. A przecież jest to najprostszy i najskuteczniejszy sposób pozyskania od pracowników i kandydatów insightów na temat pracodawcy i jego oferty. Niezależnie czy pracujemy nad nową kampanią rekrutacyjną, chcemy poprawić doświadczenia kandydatów czy zmodyfikować funkcjonujący w firmie onboarding, punktem wyjścia powinny być zawsze badania jakościowe. - mówi Maja Gojtowska, autorka Gojtowska.com i książki “Jeszcze kandydat czy już klient?”. 

Pora na praktykę!

Niedawno wspólnie z Mają, mieliśmy okazję przeprowadzić badanie w firmie BSH –jednego z wiodących producentów AGD w Europie. W firmie aktualnie zatrudnionych jest kilka tysięcy pracowników.. Naszym głównym celem było odkrycie wyróżników organizacji na lokalnym rynku, poznanie opinii na temat firmy oraz powodów, dla których łódzki oddział BSH to dobre miejsce pracy. Badanie zostało przeprowadzone w grupie blisko 150 osób. Po uzyskaniu odpowiedzi na pytania, które powstały we współpracy z Klientem wybraliśmy te pojawiające się najczęściej. W efekcie uzyskaliśmy wiele wartościowych informacji, które stały się tłem i zapleczem merytorycznym do przygotowania nowej kampanii rekrutacyjnej, w ramach której poszukiwaliśmy kandydatów na dwa mocno specyficzne stanowiska: Magazynier - Operator wózka jezdniowego oraz Pracownik transportu wewnętrznego. 

Na potrzeby kampanii stworzyliśmy dedykowany landing page, który stał się pomostem pomiędzy potencjalnymi kandydatami, a BSH. Na stronie przedstawiliśmy proces rekrutacji, zaprezentowaliśmy główne benefity i oczywiście otwarte rekrutacje.



Chcąc zmaksymalizować efekty naszych działań, kampania prowadzona była w trzech kanałach - Facebook, Google Search oraz GDN, a ruch kierowany był na LP.
Nasze działania przyniosły realny wzrost liczby aplikacji. Opisany tutaj przypadek jest koronnym dowodem na to, że właściwie przeprowadzony proces badawczy i analiza danych, to klucz do efektywnej kampanii rekrutacyjnej. 

Reasumując, niezależnie od tego czy Twoja firma już prowadzi działania z zakresu EB czy dopiero planuje je wdrożyć, najważniejszym elementem jest poznanie i właściwe przeanalizowanie opinii oraz potrzeb aktualnych pracowników. Ich przemyślenia staną się swojego rodzaju odbiciem lustrzanym kandydatów, których powinieneś szukać na rynku pracy.

Już niedługo na naszym blogu kolejny wpis, w którym opiszemy proces oraz główne benefity płynące z budowania zaangażowania pracowników w komunikację employer brandingową Twojej firmy. Nie zabraknie teorii oraz praktycznych porad. 

Stay tuned! 
---
Informacja prasowa BSH: https://stories.bsh-group.com/pl_PL/artyku%C5%82/pracownicy-twarzami-nowej-kampanii-wizerunkowej-dla-oddziau-bsh-w-odzi-43177