Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

Team Uszka

Jak stworzyć ciekawe szkolenie w dobie e-lekcji i e-wykładów?

Zamknięte szkoły, dystans społeczny, maseczki i brak możliwości swobodnego spotkania czterdziestoosobowej grupy - możemy wyliczać dalej czynniki utrudniające zorganizowanie cyklu szkoleń w tzw. realu. Ale skoro nie offline, to pozostaje nam strefa online. Tylko jak to zrobić, aby nie była to powtórka e-lekcji i e-wykładów, gdy niby jesteś na spotkaniu, ale tak naprawdę Cię nie ma, a Twoja aktywność najczęściej sprowadza się do powiedzenia „Dzień dobry” i „Do widzenia”? O tym poniżej.

Szkolenie, które przenosi w czasie

Wspierając naszego klienta, PCK Lublin, podjęliśmy się kreatywnego opracowania formuły aktywacji szkoleniowej online, która byłaby zwieńczeniem rocznej pracy ich nastoletnich liderów działających w ramach Młodzieży PCK. Skoro mowa o zwieńczeniu, to nie mogło być ono przecież nudne, dlatego uczestnicy szkolenia stali się bohaterami przygody, przypominającej tę Marty’ego McFly z „Powrotu do Przyszłości”.

 

 

Wolontariusze stali się prawdziwymi podróżnikami w czasie. Za sprawą odnalezionej kapsuły cofnęli się w czasie o równe 100 lat, tj. z 2121 do 2021 roku, zyskując tym samym szansę na naprawienie błędów i znalezienie nowych rozwiązań sytuacji, które wydarzyły się w XXI wieku. Zresztą, sami posłuchajcie:

 

 

Historię oraz powiązane z nią zagadki do rozwiązania osadziliśmy na specjalnie zaprojektowanej na tę okazję platformie online – wolonotariuszezprzyszlosci.pl. 

 

 

Zabawa trwała 2 tygodnie, a jej start zaczynał się wraz z wysyłką kreatywną, w której znalazły się podstawowe elementy gry, słodkości oraz gadżety potrzebne do wybranych zadań.

 

Jednak sama fabuła to nie wszystko. Przygotowanemu przez nas szkoleniu towarzyszyła grywalizacja oparta na 3 typach zadań: grupowych, warsztatowych i solo. Zależało nam, aby uczestnicy zabawy, podzieleni na 3 drużyny tematyczne, mieli szansę rozwijać zarówno swoje kompetencje pracy w grupie, jak i samodzielność, kreatywność i terminowość w ramach zadań solo.

Za wykonanie każdego zadania przyznawane były punkty, które zasilały wspólne konto grupy. Jednak punkty to nie jedyna rzecz, jaką musiały zdobywać zespoły. Podczas spotkań warsztatowych za swoje zaangażowanie mieli szansę zgarnąć zaginione artefakty – tylko ich skompletowanie pozwalało na powrót grupy do 2121 roku. Zwycięzcy ratowali wszystkich pozostałych uczestników oraz mieli szansę na zgarnięcie nagrody niespodzianki, jaką była możliwość zrealizowania wybranego projektu powstałego podczas szkoleń.

Dobrze, ale co na to uczestnicy?

Czy taka forma szkolenia przypadła nastoletnim liderom? Chyba tak! Zobaczcie tylko wyniki przygotowanej przez nas ankiety ewaluacyjnej gry.

Co o zadaniach pisali wolontariusze?

Zadania stawiały na współpracę i komunikację grupy, plus pozwalały na kreatywne podejście.

Zadania były bardzo interesujące i nasza wyobraźnia mogła się jeszcze bardziej rozwinąć, jak i też mogliśmy poznać bardzo ciekawe rzeczy i historie.

Miło jest zajrzeć do historii lokalnych organizacji, które pomagają w moim regionie.

Podsumowanie

Jak widać, nie tylko my mieliśmy dużo kreatywnej zabawy przy realizacji projektu, ale równie dobrze bawili się sami uczestnicy. Tylko dzięki bliskiej współpracy z PCK Lublin udało nam się stworzyć grę, która pozwoliła uczestnikom na integrację, rozwój wyobraźni i odpowiedzialności. To kolejny kreatywny pomysł, który mieliśmy przyjemność razem stworzyć. O naszej wspólnej akcji #PolskaCzystaKomórka na TikToku przeczytacie więcej tutaj.