Strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych (Google Analytics), marketingowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz odtwarzacza wideo (YouTube). Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Rozumiem i akceptuję".

Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności
Rozumiem i akceptuję
cover

ClubHouse – czy warto być w klubie?

Choć ClubHouse istnieje na rynku socialowych graczy od blisko roku, to od dwóch miesięcy notuje największy przyrost użytkowników. Co sprawia, że aplikacja cieszy się tak dużym powodzeniem? Dlaczego jest ciekawym miejscem i czy ma potencjał w kontekście działań z zakresu employer brandingu? Pora się o tym przekonać.

Hello, my name is Elon

ClubHouse powstał w kwietniu 2020 roku i do niedawna mało kto słyszał o aplikacji, której fenomen polega na dołączaniu do interesujących nas pokoi i prowadzeniu rozmów audio na żywo. Tym, który odmienił los CH był Elon Musk, a wszystko za sprawą jednego wpisu na Twitterze, w którym polecił on aplikację. Efekt? Rekordowy wzrost liczby użytkowników!

Oczywiście wzrost liczby użytkowników przełożył się również na kwestie związane z wartością aplikacji: 

Obecnie ClubHouse znajduje się na 5. miejscu wśród najbardziej popularnych aplikacji na świecie i ten wynik biorąc pod uwagę krótki czas funkcjonowaniu na rynku robi naprawdę ogromne wrażenie. Warto dodać, że obecnie aplikacja dostępna jest tylko dla użytkowników urządzeń z system iOS, a dołączenie do klubu możliwe jest jedynie za pośrednictwem zaproszenia otrzymanego od innego użytkownika korzystającego z platformy. Pomimo dość sporej bariery „wejścia” ClubHouse cieszy się ogromną popularnością i nic nie wskazuje na to, aby miało się to szybko skończyć.
Oprócz Elona Muska, z aplikacji korzysta m.in. Mark Zuckerberg, który najprawdopodobniej już pracuje nad swoją wersją CH.

ClubHouse w EB - scenariusze przyszłości

Czy ClubHouse ma szansę stać się kolejnym miejscem do komunikacji marki pracodawcy? Rozważmy trzy scenariusze przyszłości, w których aplikacja mogłaby być wsparciem dla organizacji w działaniach z zakresu employer brandingu.

#1 Dzień z życia…

Pierwszym pomysłem, który mógłby zostać zrealizowany przy użyciu CH jest cykl, w którym pracownicy organizacji tworzyliby pokoje związane z branżą, w której działają. Podczas 30-40 minutowego spotkania moderator mógłby opowiedzieć o swojej pracy czy realizowanych projektach. Oczywiście, największym wyróżnikiem ClubHouse jest rozmowa, dlatego wszystko działoby się w konwencji Q&A. Taka forma wykorzystania aplikacji pozwoliłaby firmie połączyć się z kandydatem w zupełnie nowy sposób. Istotnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest zapis w regulaminie aplikacji, który mówi (choć niejednoznacznie), że działania biznesowe nie są zgodne z polityką platformy.  

„You agree to not use the Service to advertise or offer to sell or buy any goods or services for any business purpose that is not specifically authorized”. 


#2 Przewodnik po rekrutacji


Drugim sposobem, który może wydawać się atrakcyjny z punktu widzenia organizacji jest stworzenie pokoju, w którym pracownicy z działu HR opowiadaliby o tym, jak wygląda proces rekrutacyjny w ich firmie. Tutaj ponownie należy zwrócić uwagę na regulamin, tak aby nie łamać jego postanowień.

#3 Employee advocacy 

Ostatnim, ale równie interesującym sposobem na wykorzystanie ClubHouse w employer brandingu jest budowanie employee advocacy. Jeśli dana organizacja prowadzi już działania wpisujące się w EA, aplikacja może stać się kolejnym miejscem, w którym jej pracownicy będą mogli dzielić się opinią o swoim pracodawcy w naturalny sposób. Dodatkowo, warto wspomnieć, że ClubHouse jest przestrzenią, która daje użytkownikom możliwość budowania personal brandingu i zdecydowanie warto korzystać z niej w tym wymiarze.

Śmiało można stwierdzić, że ClubHouse rośnie w zawrotnym tempie. To w jakim kierunku podążać będzie aplikacja będzie miało wpływ na to, w jaki sposób będziemy mogli z niej korzystać. Niewątpliwie tym, co będzie miało wpływ na dalsze losy CH będzie wprowadzenie wersji kompatybilnej z system Android. Oczywiście, zachęcam Was do sprawdzenia aplikacji, jej możliwości oraz potencjału. Obecnie na naszym rynku działa stosunkowo niewiele pokoi związanych z EB. Jest jednak jeden, na który warto zwrócić uwagę i który prowadzony jest przez Olgę Żółkiewicz (How2Hr) oraz Ulę Zając-Pałdynę (HR na obcasach). Dyskusja odbywa się w każdą środę o 19, a tematy poruszane podczas spotkań zdecydowanie mogą być dobrą inspiracją i dawką wiedzy. Więcej o samej aplikacji znajdziecie we wpisie na blogu Olgi, która również podrzuciła ciekawe koncepcje na wykorzystanie CH w employer brandingu. 

Tego czy i w jaki sposób ClubHouse wpisze się w działania z zakresu EB nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale zdecydowanie warto obserwować kierunek w jakim będzie podążać aplikacja. 


 -- 
https://backlinko.com/clubhouse-users 
https://www.notion.so/Terms-of-Service-cfbd1824d4704e1fa4a83f0312b8cf88